Practica Scratch

EN MENORQUÍ:  (al final sale todo en Castellano)

opció en pdf (Versió per primària i per Grau Superior Inf)

ENTENDRE I FER CANVIS AL JOCS "PLANETES D'SCRATCH"

EXPLICACIÓ ALS ALUMNES: (2 hores):
El programa consta de dues parts:
  1. Una part de preguntes per fillets de 8 a 10 anys sobre el Coronavirus. Està fet amb uns audios amb les preguntes. Una llista conté les opcions a contestar i altre la resposta correcte.
Exemple de la primera pregunta: (audio i primer element de les llistes)
audio 'distancia': A quina distància ens podem posar d’un altre persona per no sufrir contaminació de Coronavirus?
llista preguntes: 1.- Da igual si no nos tocamos; 2.- al menos a un metro; 3.-Nos podemos tocar, se contagia por la sangre
llista respostes: 2 (resposta correcte)
El professor els mostra el funcionament d’aquesta part del programa 

TASQUES A DESENVOLUPAR (nivell incremental de dificultat) (2 hores):
Desprès d’entendre el programa el professor demana als alumnes de fer, en grups de 2 els següents canvis:
a.1 Afegir una pregunta a les llistes i gravarla en audio
a.2 Fer que s’integri dins el funcionament del programa
a.3 Fer que les preguntes no surtin sempre en el mateix ordre sinó de forma aleatòria. Per fer això els alumnes han d’emprar nombres aleatoris. Exemple:
“número al azar entre 1 i N” ( N és el núm. d’elements de la llista)
  1. Part de joc. Consta de dos elements que es mouen per la part superior de la pantalla de forma aleatòria. Un es un coronavirus i un altre un empleat d’hospital que vol ajudar. Amb un raig lasser, des de la nostre nau el jugador ha de “matar” al coronavirus (+ 1 punt) però no al sanitari (-1 punt). 

TASQUES A DESENVOLUPAR (nivell incremental de dificultat) (2 hores):

Amb l’ajuda del professor els alumnes han d’entendre el programa i fer les següents millores:
b.1 En lloc de contar punts incrementant i decrementant segons es fer al coronavirus o al sanitari, tenir dos marcadors independents. Num. vegades ferit cada un d’ells per separat.
b.2 Millorar el moviment del coronavius i el sanitari. Evitar que col.lisionin. Es fa amb la instrucció “si tocant el color xxx”. Emprar el color vermell del sanitari, ja que el coronavirus té més d’un color i es complica.
b.3 Fer que hi hagi tres Coronavirus. Segurament hauràs de reduïr el tamany dels mateixos per evitar col.lisions. 
QUE T'HA SEMBLAT?, HO HAS ACONSEGUIT? M'HO POTS DIR A:


ENTENDER Y HACER CAMBIOS AL PROGRAMA  "PLANETAS DE SCRATCH"

EXPLICACIÓN A PEQUEÑOS PROGRAMADORES:
El programa consta de dos partes:
  1. Una parte de preguntas para niños de 8 a 10 años sobre el Coronavirus. Està hecho con los audios en unas preguntas. Una lista contiene las opciones a contestar y otra la respuesta correcta.
Ejemplo de la primera pregunta: (audio y primer elemento de las listas)
audio 'distancia': A qué distancia nos podemos poner para no contagiarnos de Coronavirus?
lista preguntas: 1.- Da igual si no nos tocamos; 2.- al menos a un metro; 3.-Nos podemos tocar, se contagia por la sangre
lista respuestas: 2 (respuesta correcta)


TAREAS (nivel incremental de dificultad) (2 horas):
Después de entender el programa se piden los siguientes cambios:
a.1 Añadir una pregunta a las listas y grabarla en audio.
a.2 Hacer que se integre la nueva pregunta en la mecánica del programa.
a.3 Hacer que las preguntas no salgan siempre en el mismo orden sinó que sea aleatorio. Para hacerlo, hay que usar números al azar.
Exemple:
“número al azar entre 1 y N” ( N es el núm. de elementos de la lista)
  1. Parte del juego. Consta de dos elementos que se mueven por la parte superior de la pantalla de forma aleatoria. Uno es un coronavirus y el otro una persona sanitaria que quiere ayudar. Con un rayo laser, desde nuestra nave el jugador ha de matar al coronavirus (+1 punto) pero no al sanitario (-1 punto). 

TAREA (nivel incremental de dificultad) (2 horas):

Entender el programa y hacer los siguientes cambios:
b.1 En lugar de contar incrementando y decrementando puntos, según se dispara al malo o al bueno, tener 2 marcadores diferentes: veces acertado el Coronavirus; veces acertado el sanitario.
b.2 Mejorar el movimiento de los dos elementos de arriba y evitar que colisionen. Usar la instrucción “si tocando el color xxx”. Usar el color rojo del sanitario, ya que la imagen del virus tiene varios colores y se complica más.
b.3 Hacer que haya 3 coronavirus, más pequeños y que no colisionen entre sí.

¿TE HA GUSTADO?, ¿LO HAS CONSEGUIDO? DÍMELO EN:



Comments